Ak poznáte vo svojom okolí niekoho kto
bezplatne a oddane bojuje za dodržiavanie Dohovoru o ochrane ľudských práv, za
priamu demokraciu a právny štát a je za tieto aktivity prenasledovaný, napíšte
jeho krátky príbeh aby aj ostatní vedeli, že kto bojuje za práva iných, bojuje
aj za svoje práva.
Ak viete o niekom, kto niečo dokázal alebo
sa snažil i keď mu to nevyšlo napíšte nám. Osobnosti
(klikni)
Piliere mravného štátu
Vychádzam
z empirického poznania - „len cez
Ježišove utrpenie vedie cesta dopredu“
- ako východiska k budovaniu mravného štátu, pomocou presného modelu, dokonalej
schémy s grafickým vyjadrením logického pochodu príčin a následkov v súlade s
filozofiou prírody a filozofiou ducha. Ako najvyššiu hodnotu ľudskosti
považujem solidaritu (slobodným konaním jedného nesmie byť obmedzená
sloboda druhého), rovnosť (nerob
iným to, čo by si nechcel aby iní robili tebe), odvahu (zlodej kradne dovtedy,
pokiaľ mu to okolie dovolí). Doktrína
štátu by mala zaručiť slobodu každého občana a nie ju potláčať. Rovnosť by sa mala upevňovať najmä v
dodržiavaní základných ľudských práv každého občana nielen pre život fyzický ale obvzlášť aj pre život duchovný
(psychický a intelektuálny). Odvaha brániť dobro v prospech väčšiny by mala byť
odmeňovaná bohatstvom pokroku a nie potrestaná chorou demokraciou. Ľudia neprišli na svet, aby sa stali otrokmi iných, ale prišli preto,
aby žili svoj sen o láske a šťastom živote. Len vzájomnou solidaritou môžu
tento sen uskutočniť.
Výkon
základných ľudských práv musí zohľadňovať objem života, čas života a potreby
života. Som presvedčený, že na
filozofickú otázku J.J.Rousseaua
(1718-1771), ako dosiahnuť slobodu a rovnosť, aby: „žiaden občan nemohol byť
tak bohatý, aby si mohol kúpiť iného občana, a žiaden by nemal byť tak
chudobný, aby sa musel predávať“
som našiel odpoveď - prijať zákazy ako jednoznačne jednosmernú informácu
pre zákonodarstvo: zákaz ohrozovania života fyzického a duchovného, zákaz
kolonializácie vedomia, zákaz negatívneho ovplyvňovania duše a zákaz brania do
akejkoľvek závislosti. Presadzujem rovnováhu v spoločnosti podľa už
vyslovených myšlienok: „sila vecí smeruje k tomu, aby sa zničila rovnosť,
sila zákonodarstva musí smerovať k tomu, aby sa rovnosť udržala.“
Ľudia
vnímajú kolektívne a k nemu prispôsobujú svoje správanie, preto musí mať dobrá
spoločnosť uzákonený „Vyšší princíp“ - nekompromisné dodržiavanie
základných ľudských práv. Vyslovujem potrebu uplatňovania spoločenskej zmluvy,
ktorej zmyslom by bol záväzok občanov navzájom si chrániť a upevňovať svoju
slobodu a šťastie. Zastávam názor, že štát musí s každým občanom uzatvoriť
písomnú zmluvu o právach a povinnostiach vyjadrených v „Princípe všeobecného
zákonodarstva“. Len takto môže občan usmerňovať svoje myslenie a náväzné
konanie v prospech všeobecného dobra. Klamlivú nezávislosť štátnej správy treba
nahradiť závislosťou na „Princípe všeobecného zákonodarstva“.
Človek
sa nedá zmeniť len na „dobrého“, preto princíp všeobecného zákonodarstva musí
fungovať podľa dokonalej a pre bežného občana zrozumiteľnej grafickej schémy,
ktorej „vyšším princípom“ bude ľudskosť – nadradenosť mravných princípov nad
ostatnými princípmi.
Efekt
šírenia vecí môže byť bezbariérový teda priamy alebo s umelými prekážkami cez
labyrint, čo vyvoláva časový posun. Čas sa nedá zastaviť ani zobrať späť, preto
pri represii porušenia mravných hodnôt je nutné túto požiadavku vyhodnocovať,
aby nastal retroaktávny účinok na porušovateľa mravných imperatív.
Jazyk,
ktorým hovoríme a jazyková hra, ktorú hráme, sú zodpovedné za to, aký je náš
obraz sveta, preto v dôležitých otázkach musíme úplne vylúčiť jazyk a nahradiť
ho presnejším dorozumievacím prostriedkom – geometrickými útvarmi ako súčasťou
modelu, schémy, ktorá ponúka rýchlejší a prehľadnejší pohľad na dianie v
spoločnosti než hovorené slovo. Vyšší princíp musí byť rozoznateľný na prvý
pohľad.
Solidarita
je druhou najvyššou hodnotou života v štáte, preto musí platiť základné
pravidlo
pridanej hodnoty pre každého člena spoločnosti. Každý
má právo zobrať zo spoločnosti len toľko, koľko môže pre spoločnosť
ekvivalentne dať.
Ekonomický model musí vychádzať z podmieného trhového
(plánovaného) hospodárstva slobodnej voľby. Každý má právo na finančné
prostriedky od štátu pri dodržaní zásady obmedzenia osobnej spotreby,
vytvorenia nových pracovných príležitostí a účasti štátu na jeho
podnikateľských aktivitách.
Právny model musí vychádzať z pohľadu nového myslenia.
Doterajšie lineárne nazeranie na veci s dvojramennou váhou spravodlivosti sa
musí nahradiť syntetickým nazeraním na veci s trojramennou váhou spravodlivosti
v kontexte: „všetko so všetkým súvisí“ v čase, objeme a priestore. Vždy musí
byť potrestaná príčina a následok príčiny musí byť zo zákona amnestovaný.
Podľa mňa účasť občanov na riadení štátu musí mať
alternatívu slobodnej voľby. Priama účasť prostredníctvom „elektromagnetickej
karty“ a sprostredkovaná účasť prostredníctvom poslancov. Vyslovujem potrebu
využiť pokrok v elektronike na výkon priamej demokracie – „okamžitého
hlasovacieho práva občana“ ako optimálnej formy vlády, ktorá umožňuje (na
rozdiel od zastupovania poslancami) priamu účasť na vláde pomerne širokej
verejnosti. Okamžité hlasovacie právo občanov považujem za jediný spôsob
priamej demokracie v súlade s pokrokom vedy a techniky v oblasti riadenia
štátu. V systéme je potrebné rozlíšiť silu hlasu podľa angažovanosti a
odbornosti.
Parlamentarizmus v priamej demokracii musí mať tiež inú
štruktúru, v ktorej budú poslanci zastupovať čo najväčšiu vzorku občanov, preto
presadzujem trojkomorový parlament. Prvá komora zastupuje základný článok
spoločnosti – rodinu (poslankyne - matky zastupujú občanov podľa času života a
poslanci - dôchodcovia pôsobia ako rada starších). Druhá komora by mala byť
zložená z poslancov - odborárov, tretieho sektoru ako priamych zástupcov
pracujúcich. Tretia komora by prináležala poslancom zastupujúcim politické
strany ako ochrancov ľudských práv a tvorcov línie pokroku. Nad všetkými by
mala bdieť najvyššia rada filozofov a humanistov, ktorí sú podľa mňa jedinou
zárukou pokroku a vylučujú opakovanie historických omylov.
Aj systém exekutívy by sa mal prispôsobiť pokroku, každý
spor je nutné vyhodnocovať s plynutím času a odstránením korupcie zavedením panelového
systému triumvirátu v rozhodovaní (vždy traja) pri obvinení, obžalobe a
vynášaní rozsudku. Urýchlenie čakania na spravodlivosť a odstránenie faktoru
„psí“ (bližšia košeľa než kabát) sa dá dosiahnuť elektronickým sudcom už v
prípravnom konaní s povinnosťou štátu rozhodnúť do 48 hodín po zaregistrovaní
prípadu.
Jedným zo základných
prostriedkov na udržanie spravodlivosti v štáte je právo na slobodu prejavu.
Každý má právo byť vypočutý a každý má povinnosť vypočuť si názor jemu určený.
Občania majú právo prostredníctvom masovooznamovacích prostriedkov získavať
ostatných občanov na podporu svojho názoru,, najmä ak ide o názor na svoju
účasť na riadení štátu. To sú podľa mňa piliere mravného štátu.
Ak viete o niekom, kto niečo dokázal alebo
sa snažil i keď mu to nevyšlo napíšte nám. Osobnosti
(klikni)